Home Sanatate • Creierul poate fi sprijinit prin alimentatie. Iata cum!

Creierul poate fi sprijinit prin alimentatie. Iata cum!

 - 
dieta mind

Dupa cum sugereaza si numele, dieta pentru creier este un mix intre dieta DASH si cea Mediteraneana si pune accentul pe o minte sanatoasa dar si pe prevenirea unor afectiuni precum Alzheimer.

M-am surprins recent cumparand o “salata pentru creier” din supermarket ce continea somon, ton, salata verde, avocado si seminte de dovleac. Si dupa ce am luat pranzul, m-am trecut prin cap modul in care stresul ne arde zilnic neuronii si la frica mea cea mai mare: declinul cognitiv. Drept urmare, m-am gandit ca ar fi o idee excelenta sa aflu ce alte alimente sunt benefice creierului.

Si cum Universul stie intotdeauna ce link-uri vrei sa vezi pe Facebook, mi-au aparut in feed un articol publicat pe livescience.com despre The Mind Diet, asa-numita dieta pentru creier. Conform site-ului, acest tip de alimentatie care isi propune sa sprijine creierul in demersurile zilnice si sa intarzie precesul de imbatranire s-a nascut din mix-ul a doua alte diete celebre. Dieta DASH, care a fost dezvoltata cu scopul de a scadea hopertensiunea prin alimentatie si dieta Mediteraneana, ce ne propune sa alegem alimente cat mai naturale, cu un consum limitat de grasimi nesanatoase si carne rosie.

Articol adaugat recent:  Ce este miastenia gravis si cum va poate afecta in timpul sarcinii?

Dieta MIND – ce este si ce avantaje aduce?

Practic, dieta MIND recomanda consumul zilnic a 10 alimente si evitarea a 5 alimente. Vestea buna este ca regulile acestei diete sunt simple, si includ lucruri delicioase, precum unt, peste, sau vin rosu, iar asta o face in mod sigur mai simplu de urmat pe termen lung.

Articol adaugat recent:  Medicina si increderea in doctorii romani

dieta mind

Dieta pentru creier: cele 10 alimente recomandate zilnic

  • Legume
  • Legume verzi (salate, spanac etc)
  • Fructe de padure, in special afine
  • Nuci
  • Fasole
  • Vin
  • Cerealele integrale
  • Peste
  • Pasari de curte
  • Ulei de masline

Dieta pentru creier: cele cinci alimente nerecomandate

  • Alimente prajite sau fast food
  • Carne rosie
  • Branzeturi
  • Unt si margarina
  • Dulciuri si produse de patiserie

Dieta pentru creier: Regulile

  • Consuma cel putin trei portii de cereale integrale pe zi
  • Mananca o salata in fiecare zi
  • Manca o leguma in fiecare zi
  • Bea un pahar de vin rosu in fiecare zi
  • Ciuguleste nuci pe post de gustare aproape in fiecare zi
  • Mananca fasole in fiecare zi
  • Consuma carne de pasare de curte si fructe de padure cel putin doua ori pe saptamana
  • Alege pestele cel putin o data pe saptamana
  • Alimentele nesanatoase sunt permise, dar mai putin de o portie pe saptamana, cu exceptia untului (este permis consumul unei lingurite de unt pe zi)
Articol adaugat recent:  Tratarea racelii la copii incepe cu Nasalin Spray

Dieta pentru creier: Beneficiile

Scopul cercetatorilor care au dezvoltat dieta MIND a fost de a reduce riscul aparitiei bolii Alzheimer, iar studiul pe care s-au bazat (publicat in jurnalul medical Alzheimer’s & Dementia: The Journal of the Alzheimer’s Association) ce a fost desfasurat pe parcursul unui deceniu a aratat ca acest tip de alimentatie imbunatateste performanta creierului. Iata o motivatie excelenta sa te apuci de o dieta din care beneficiaza si mintea, nu doar silueta!

Author:mereupregatit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*

*

*