Home Lifestyle • Cum sa dormi mai bine dupa varsta de 45 de ani

Cum sa dormi mai bine dupa varsta de 45 de ani

 - 

Cum sa dormi mai bine dupa varsta de 45 de ani

Calitatea somnului este foarte importanta, indiferent de varsta pe care o ai in buletin. Pe parcursul timpului observi insa ca reusesti sa adormi din ce in ce mai greu, ca te trezesti noaptea si nu mai poti adormi la loc, insomnia devenind un factor constant in viata ta, care iti perturba in mod serios rutina cotidiana.

Somnul este esential pentru orice persoana pentru ca regenereaza organismul, intareste sistemul imunitar, imbunatateste memoria, capacitatea de a se concentra. Probabil ca ai intalnit des pareri conform carora nu trebuie sa mai dormi ca in tinerete pentru ca trupul tau nu ar avea nevoie de acest lucru. Nu este deloc adevarat, specialistii demonstrand faptul ca nevoia de somn este aceeasi, indiferent de varsta.

Iata cateva trucuri utile pentru a te odihni bine:

  • Persoanele in varsta motaie des pe parcursul unei zile, uneori acest somn fiind considerat extrem de odihnitor. Unii spun ca le este suficient pentru a recapata energia pierduta in timpul zilei si sa recapete forta pentru a continua treburile din partea a doua a zilei. Daca vrei sa profiti de acest timp la maximum, atunci cauta printre modelele de fotolii un produs confortabil, care sa te invite la odihna;
  • Este foarte important sa nu mananci copios inainte de a merge la somn, altfel sistemul digestiv iti va da toate planurile peste cap si te va tine treaz mult timp. Daca nu te poti abtine, considerand ca nu poti adormi de foame, atunci serveste un pahar cald de lapte, o banana sau cateva nuci. Alimentatia de acest tip joaca un rol important in obtinerea unui somn de calitate, neintrerupt pana in zorii zilei;
  • Rutina este vitala daca vrei sa dormi foarte bine si sa te odihnesti cu adevarat. Fa-ti un program de somn si respecta-l pe cat posibil, astfel vei reusi sa ai suficienta energie pentru a duce la bun sfarsit toate treburile cotidiene. Daca atipesti in timpul zilei mai mult de 20 de minute, atunci tine cont de faptul ca acest obicei iti va afecta, cu siguranta, somnul de noapte;

Exercitii fizice

  • Sportul imbunatateste calitatea somnului. Nu conteaza varsta, chiar daca ai 65 de ani asta nu inseamna ca nu poti face yoga, alergare, inot, sa mergi pe bicicleta etc. Efectele pozitive ale exercitiilor fizice asupra somnului sunt cunoscute de multa vreme, dar ele apar doar dupa ce timp de 4 luni ai facut miscare in mod regulat. Tine cont de faptul ca antrenamentele fizice trebuie sa aiba loc cu cateva ore inainte de somn. Rezultatul va fi ca durata odihnei va creste cu circa 45 de minute, iar numarul trezirilor nocturne va scadea in mod spectaculos.  

 

Articol adaugat recent:  Ce sa faci daca firul de par se despica

Somnul poate fi influentat de o serie de factori externi. Asadar, pentru a te odihni, nu uita de faptul ca unele lucruri iti pot afecta programul obisnuit de somn: hormonii, starea de sanatate, schimbarile stilului de viata (de exemplu, pensionarea), medicamentele. Incearca sa depasesti aceste probleme, sa te bucuri de viata si sa intelegi ca orice problema are o rezolvare, cu siguranta.

 

Articol adaugat recent:  5 moduri de a face o femeie sa zambeasca usor!

surse foto:

shutterstock.com

 

Author:mereupregatit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*

*

*