Home Uncategorized • Micul dejun si cele mai sanatoase cereale pe care le putem consuma

Micul dejun si cele mai sanatoase cereale pe care le putem consuma

 - 

Majoritatea oamenilor fie preferă să sară peste micul dejun, fie aleg ceva foarte uşor. Un bun exemplu în acest sens sunt cerealele. Lumea le combină fie cu lapte, fie cu iaurt. Indiferent de opţiunea preferată, iată câteva lucruri la care trebuie să fii atent pentru a te asigura că ai ales şi consumi cele mai bune cereale.

  1. Ai grijă la porţii. De obicei, lumea tinde să consume cantităţi destul de mari de cereale alături de lapte dimineaţa. Aşa că cel mai bine e să alegi cereale care au sub 200 de calorii pe porţie. Încearcă să măsori porţiile şi să nu treci peste limita impusă.
  2. Alege cereale integrale pentru micul dejun. Cerealele rafinate nu mai au în compoziţie fibre şi nutrienţi. De obicei, o parte din nutrienţi sunt adăugaţi din ulterior, dar nu şi fibrele. Plus că este adăugat foarte mult zahăr. Cerealele integrale conţin numeroase minerale şi vitamine care ajută la buna funcţionare a organismului. De asemenea, ajută la reducerea riscului bolilor de inimă. Şi pentru că durează mai mult până când sunt digerate, ai senzaţia de saţietate pentru mai mult timp.
  3. Alege cereale cu un conţinut mare de fibre. O dietă bogată în fibre te poate ajuta să scapi de bolile de inimă sau de diabetul de tip II. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor consumă doar aproximativ 16 g de fibre pe zi, pe când cantitatea recomandată este de 25 g pentru femei şi 38 g pentru bărbaţi. E bine să căutaţi acele cereale care au cel puţin 5 g de fibre pe porţie.
  4. Ai grijă la sare, zahăr şi grăsimi. Unele cereale au de trei ori mai mult zahăr decât prăjiturile cu ciocolată. Dacă îţi începi ziua cu prea mult zahăr, nivelul glucozei se va ridica rapid. E necesar ca nivelul zahărului din sânge să fie stabil pe toată perioada zilei, altfel nu vei putea controla senzaţia de foame. În ceea ce priveşte grăsimile saturate, asigură-te că nu au mai mult de 3 g pe porţie.
  5. Adaugă proteine. Încearcă să consumi cerealele cu un iaurt grecesc pentru a adăuga saţietate mesei servite.
Articol adaugat recent:  Regim pentru diabet – 15 recomandari pentru o alimentatie sanatoasa

Indiferent de tipul de cereale pentru care optezi, ai grijă la cantităţile consumate şi citeşte cu atenţie etichetele produselor înainte de a le cumpăra.

Articol adaugat recent:  Care sunt cele mai periculoase sporturi de iarnă și cum să evităm accidentările

 

Author:mereupregatit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*

*

*